Ana içeriğe atla

Web Siteleri İçin İdeal Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerleri Nasıl Olmalıdır?

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı), bir siteyi ziyaret eden kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir değerdir. Bu makalemizde de ayrıntıları ile farklı web siteleri için bu değerlerin nasıl olması gerektiğini anlatmaya çalışacağım.

Konuya başlangıç niteliğinde aşağıdaki 2 resmi incelemenizde fayda var. Bu resimde farklı türdeki web siteleri için ideal Bounce Rate değerleri verilmiştir. Grafiksel olarak verilen bu değerlerin detaylı açıklaması makalenin devamında yer alacaktır. Resimlerde genel olarak değerler verilse de açıklamalı konularda bunun trafik kaynaklarına göre ayrıntılı analizi de yer alacaktır.

Web Siteleri İçin İdeal Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerleri 1.

Web Siteleri İçin İdeal Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerleri 2.

Hemen konuya giriş yapalım ve 1. resimde yer alan değerleri analiz etmeye çalışalım...

1. Bloglar İçin İdeal Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerleri Nasıl Olmalıdır?

Bloglar normal sitelere göre farklıdırlar ve genelde yoğun bilgi içerirler. Özellikle niş bir konuda yazılmış blogların bounce rate değerinin küçük olması beklenir. Ama genel olarak bloglar için ideal bounce rate değeri %50-%70 altında olan değerlerdir. 70-90 arası orta ve 90'nın üstünde olanlar ise kötü bloglardır diyebiliriz. 

Burada dikkat etmemiz gereken bir kaç konu var. Örneğin blogunuzda günlük yazılar yazıyorsanız ve bu yazılar genelde diğer yazılarla bağlantılı değilse o zaman bounce rate değerinin büyük olacağıdır. Sadece gelen ziyaretçilerin ilgisini çekebildiyseniz bloğunuzda gezinmeye devam edecektir. Ki bu da sizin gerçekten kaliteli içerik ürettiğinizin bir kanıtıdır.

Bir bloğun Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) değerini hesaplamak aslında diğer web sitelerine göre daha zordur. Bunun nedeni çok basittir. Genelde blogdan istediği bilgiyi alan bir ziyaretçi o sitede kalmaya devam etmez. Yani siz çok kaliteli bir siteye sahip olup, çok kaliteli içerik üretseniz bile Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) değeri %50'nin altına inmez. Bu yüzden bir bloğunuz varsa 50 70 arası bir değer yakalamak çok iyi bir bloğunuz olduğu anlamına gelmektedir.

1. Online Alışveriş Siteleri İçin İdeal Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerleri Nasıl Olmalıdır?

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) değerlerinin en önemli olduğu web site türleri online alışveriş yapan sitelerdir. Çünkü bu değer doğrudan web sitenin cirosunu etkiler. Gelen bir ziyaretçi ikinci ürünü incelemeye devam ediyorsa o ürüne gerçekten ihtiyacı vardır ve sizin sitenizden alışveriş yapmaması için bir neden yoktur. Genel kanı alışveriş siteleri için Bounce Rate değerinin %40-60 değerleri arasında olması gerektiği yönünde olsa da benim fikrim bir alışveriş sitesinin 20-30 değerleri arasında çok iyi performansla çalıştığı yönünde. Örnek bir kaç ünlü alışveriş sitelerinin değerlerini incelemekte fayda var.

n11.com Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri
n11.com Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri
hepsiburada.com Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri
hepsiburada.com Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri

gittigidiyor.com Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri
gittigidiyor.com Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri
Resimlerde incelediğiniz değerler alexa.com sitesinin makalenin yazıldığı gün için olan değerleridir. Ki bu değerleri siz de kontrol edebilirsiniz. Önemli olan nokta ise bu sitelerin açılanan alışveriş oranları ile bounce rate değerlerinde ters doğrusal bir ilişki olduğudur. Bunu bounce rate değerinin artmasına bağlı olarak kar değerlerinin de düşmesi olarak anlayabilirsiniz...

Diğer web site türlerini incelemek makale boyutunu daha fazla artıracağı için makaleyi burada sonlandırmak istiyorum. Bu konuda bilgiye ihtiyacınız olursa yoruma yazarsanız açıklamaya çalışırım.

Eminim ki makalede yer alan bilgiler Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerlerinin önemi hakkında sizi az da olsa bilinçlendirmiştir. Önemli olan nokta ise bu değerin kendi site kalıbınıza uygun hale getirmek ve sitenizin değerlerini sabit tutabilmektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4