Ana içeriğe atla

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerini Etkileyen Faktörler

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı), bir siteyi ziyaret eden kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir değerdir. Bounce Rate değeri bir çok analiz sitelerinden elde edilebilir ve bu veri bir sitenin kalitesini gösteren en önemli matematiksel hesaplamalardan bir tanesidir. Bu değerin site yapısına, içeriğine verdiği hizmete göre ideal değerlerde tutulması özellikle kar amacı için yapılmış web siteleri için hayati öneme sahiptir. 

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerini Etkileyen Faktörler

Bu makalemizde Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) değerini etkileyen faktörleri incelemeye çalışacağız. Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için makaleler alt başlıklar altında toplanmıştır. Makalenin sonunda ise bounce rate değerlerini ideal değerlere yaklaştırmak için yapılması gerekenler anlatılmıştır.

a) Site Tasarımının Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri


Web sitesine gelen bir ziyaretçinin o sitede kalabilmesi için en önemli faktör site tasarımıdır. Sitede kalabilmesi için derken kastettiğim konu aslında kalmaya devam etmesi ve web sitesinde dolaşmaya devam etmesidir. Örneğin bir alışveriş sitesini gömlek almak için ziyaret eden kişi gömlek beğenmese bile gidip kravat baktıysa bu site tasarımının iyi olduğu anlamına gelir.

Konuya daha da açarak iyi site tasarımı ile neyi kastettiğimi açıklamaya çalışayım. En önemli konu web sitesinde kullanıcıyı rahatsız edecek ve gözü yoracak renklerden kaçınılmasıdır. Örneğin genelde alışveriş siteleri genelde arka fonda beyaz, film siteleri daha koyu renkler tercih etmelidir. Bloglar ise kendi içeriklerine göre bu konuda karar vermeli ve en ideal arkafon için denemeler yapmalıdır.


İkinci önemli konu ise web sitelerin tüm platformlarda kullanıcının kolay gezinebileceği şekilde tasarlanmasıdır. Örneği masaüstü için tasarlanmış bir online alışveriş sitesinin günümüz dünyasında iş yapması çok zordur. İster blog olsun, ister film dizi sitesi veya başka bir site. Mobil uyumluluk ve platform bağımsız tasarım bir sitenin kalitesini gösteren en önemli konudur.

b) İçerik Kalitesinin Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri


Ziyaretçinin bir sitede kalması ve gezinmesi için en önemli nokta içerik kalitesidir. Özellikle blog siteleri için içerik ve içeriğin sunumu yani anlatımı hayatı öneme sahiptir. Bunun dışında film siteleri için filmin açıklaması, online alışveriş siteleri için ürünün tanıtımı çok önemlidir. Mesela genelde alışveriş siteleri statik içeriğe sahiptir ve ürünle ilgili bilgi içeren az bilgi vardır. 

İçerik konusunda aslında önemli olan bloglar olduğu için bu konu üstüne bir paragraf daha ayırma ihtiyacı duydum. Blog içeriğinin okunabilmesi için bir kaç önemli konu vardır. Bunlardan birincisi ilgi çekici başlıktır, ikincisi içeriğin çok fazla uzun olmaması ve mutlaka etkileyici cümlelerle başlaması ve sonunda da ziyaretçide etki bırakacak cümlelerle bitirilmesidir. Bu anlamda anlatılan konulara da dikkat ederek kendi yazı yazma stratejinizi geliştirmekte fayda var. 

c) Site Hızının Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri


Bu önemli bir konu
Sitenizin açılma süresinin her saniyesinde %10 ziyaretçiyi kaybederseniz ve bu süre 5 saniyeden fazlaysa Bounce Rate değeriniz %80'nin üstünde olacaktır.
Site hızı, yada site açılma hızı genelde çoğu kişinin hiç dikkat etmediği bir konudur. Özellikle teknolojik gelişmeler bunun gerekli olmadığını düşündürse de sitenizin ziyaretçi profilinize göre hareket etmek zorundasınız. Aklıma şu soru geliyor: 

Acaba kaç kişi web sitesine yada bloğuna bir resim eklediğinde resmin boyutunu düşürüp kalitesini artırmak konusunda düşünmüştür?

d) Medya İçeriklerinin Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri


Aslında bu konu site hızı konusun da devamı. Çünkü site içindeki yazıların boyutu genelde çok küçüktür ve sitenizin açılma hızını etkileyen en büyük dosyalar genelde medya(resim, video, müzik) ve b. dosyalardır. Bu konuların hepsi aslında ayrı ayrı işlenmesi lazım. 

Örneğin sitenize açılışta bir müzik eklediniz. Ziyaretçi kütüphanedeyken kulaklık olmadan sitenizi ziyaret etti. Bu zaman ne olacak? 

Genelde refleks olarak sesi kısmak yerine site kapatılıyor...

e) Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerini Düşürmek İçin Yapılması Gerekenler


Bu makalenin asıl yazılma amacı Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerini Düşürmek için stratejiler geliştirmekte size yardımcı olmaktır. Daha önce yazılan makaleleri okuduysanız bu stratejileri artık kafanızda oluşturduğunuzu düşünüyorum. Sadece yapılması gereken öğrendiklerinizi uygulamaktır. Bu da zamanla olacaktır. 

Konuyla ilgili fikirleriniz varsa benimle de paylaşabilirsiniz. Makalenin eksik noktaları varsa yorumlar kısmından siz ekleyebilirsiniz. 

Umarım makalem faydalı olmuştur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4