Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı), bir siteyi ziyaret eden kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir değerdir. Bounce Rate değeri bir çok analiz sitelerinden elde edilebilir ve bu veri bir sitenin kalitesini gösteren en önemli matematiksel hesaplamalardan bir tanesidir. Bu değerin site yapısına, içeriğine verdiği hizmete göre ideal değerlerde tutulması özellikle kar amacı için yapılmış web siteleri için hayati öneme sahiptir.
Bu makalemizde Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) değerini etkileyen faktörleri incelemeye çalışacağız. Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için makaleler alt başlıklar altında toplanmıştır. Makalenin sonunda ise bounce rate değerlerini ideal değerlere yaklaştırmak için yapılması gerekenler anlatılmıştır.
a) Site Tasarımının Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
Web sitesine gelen bir ziyaretçinin o sitede kalabilmesi için en önemli faktör site tasarımıdır. Sitede kalabilmesi için derken kastettiğim konu aslında kalmaya devam etmesi ve web sitesinde dolaşmaya devam etmesidir. Örneğin bir alışveriş sitesini gömlek almak için ziyaret eden kişi gömlek beğenmese bile gidip kravat baktıysa bu site tasarımının iyi olduğu anlamına gelir.
Konuya daha da açarak iyi site tasarımı ile neyi kastettiğimi açıklamaya çalışayım. En önemli konu web sitesinde kullanıcıyı rahatsız edecek ve gözü yoracak renklerden kaçınılmasıdır. Örneğin genelde alışveriş siteleri genelde arka fonda beyaz, film siteleri daha koyu renkler tercih etmelidir. Bloglar ise kendi içeriklerine göre bu konuda karar vermeli ve en ideal arkafon için denemeler yapmalıdır.
İkinci önemli konu ise web sitelerin tüm platformlarda kullanıcının kolay gezinebileceği şekilde tasarlanmasıdır. Örneği masaüstü için tasarlanmış bir online alışveriş sitesinin günümüz dünyasında iş yapması çok zordur. İster blog olsun, ister film dizi sitesi veya başka bir site. Mobil uyumluluk ve platform bağımsız tasarım bir sitenin kalitesini gösteren en önemli konudur.
b) İçerik Kalitesinin Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
Ziyaretçinin bir sitede kalması ve gezinmesi için en önemli nokta içerik kalitesidir. Özellikle blog siteleri için içerik ve içeriğin sunumu yani anlatımı hayatı öneme sahiptir. Bunun dışında film siteleri için filmin açıklaması, online alışveriş siteleri için ürünün tanıtımı çok önemlidir. Mesela genelde alışveriş siteleri statik içeriğe sahiptir ve ürünle ilgili bilgi içeren az bilgi vardır.
İçerik konusunda aslında önemli olan bloglar olduğu için bu konu üstüne bir paragraf daha ayırma ihtiyacı duydum. Blog içeriğinin okunabilmesi için bir kaç önemli konu vardır. Bunlardan birincisi ilgi çekici başlıktır, ikincisi içeriğin çok fazla uzun olmaması ve mutlaka etkileyici cümlelerle başlaması ve sonunda da ziyaretçide etki bırakacak cümlelerle bitirilmesidir. Bu anlamda anlatılan konulara da dikkat ederek kendi yazı yazma stratejinizi geliştirmekte fayda var.
c) Site Hızının Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
Bu önemli bir konu
Sitenizin açılma süresinin her saniyesinde %10 ziyaretçiyi kaybederseniz ve bu süre 5 saniyeden fazlaysa Bounce Rate değeriniz %80'nin üstünde olacaktır.
Site hızı, yada site açılma hızı genelde çoğu kişinin hiç dikkat etmediği bir konudur. Özellikle teknolojik gelişmeler bunun gerekli olmadığını düşündürse de sitenizin ziyaretçi profilinize göre hareket etmek zorundasınız. Aklıma şu soru geliyor:
Acaba kaç kişi web sitesine yada bloğuna bir resim eklediğinde resmin boyutunu düşürüp kalitesini artırmak konusunda düşünmüştür?
d) Medya İçeriklerinin Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
Aslında bu konu site hızı konusun da devamı. Çünkü site içindeki yazıların boyutu genelde çok küçüktür ve sitenizin açılma hızını etkileyen en büyük dosyalar genelde medya(resim, video, müzik) ve b. dosyalardır. Bu konuların hepsi aslında ayrı ayrı işlenmesi lazım.
Örneğin sitenize açılışta bir müzik eklediniz. Ziyaretçi kütüphanedeyken kulaklık olmadan sitenizi ziyaret etti. Bu zaman ne olacak?
Genelde refleks olarak sesi kısmak yerine site kapatılıyor...
e) Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerini Düşürmek İçin Yapılması Gerekenler
Bu makalenin asıl yazılma amacı Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerini Düşürmek için stratejiler geliştirmekte size yardımcı olmaktır. Daha önce yazılan makaleleri okuduysanız bu stratejileri artık kafanızda oluşturduğunuzu düşünüyorum. Sadece yapılması gereken öğrendiklerinizi uygulamaktır. Bu da zamanla olacaktır.
Konuyla ilgili fikirleriniz varsa benimle de paylaşabilirsiniz. Makalenin eksik noktaları varsa yorumlar kısmından siz ekleyebilirsiniz.
Umarım makalem faydalı olmuştur.
Yorumlar
Yorum Gönder