Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) bir siteyi ziyaret eden kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir değerdir.
Daha açıklayıcı olmaya çalışırsak bir ziyaretçinin siteye geldikten kısa bir süre sonra belirsiz nedenlerle o siteyi terk etmesinin matematiksel olarak açıklamasıdır. Bu makalemizde de bu değerin nasıl hesaplandığından, aynı zamanda popüler analiz sitelerinin Bounce Rate değerini nasıl hesapladığından bahsetmeye çalışacağım.
Öncelikle basit hesaplamanın nasıl yapıldığından bahsetmek istiyorum.
Örneğin sitenizi gün içinde 10.000 kişi ziyaret etti. Bu kişilerden 6500 tanesi sitenize geldikten sonra bazıları sayfanızın açılmasını beklemeden, bazıları ise birkaç cümle okuduktan sonra, bazıları ise içeriğinin tamamını okuyup siteden ayrıldılar. 3500 kişi ise sitenizde dolaşmaya devam ettiler ve bir kaç farklı sayfaya da baktılar. Bu durumda basit olarak Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) değeri (6500/10000)*100 yani %65 olacaktır.
Yani bu değer sitenizde problemlerin olduğuna işaret eden ilk değerdir. Basit hesaplama bu şekilde olsa da bir çok farklı analiz siteleri bu değeri bir çok başka kriteri göz önünde bulundurarak ve aynı zamanda kullanıcıların geçmiş davranışlarını analiz ederek sonuç çıkartırlar. Aynı zamanda trafik kaynaklarının da çok büyük bir önemi var. Örneğin google aramasından gelen bir kişi istediği bilgiye ulaşması aslında onun sitede kalma süresidir. Bu değerler de google üçün Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) değerinin hesaplanmasında dikkat edilen noktalardan bir tanesidir. Bu aynı zamanda içeriğin değerlendirilmesinde dikkat edilen en önemli parametrik değerlerdir.
Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) Google Analytics |
Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) Alexa.com |
Bounce Rate değerini makalenin başında da bahsettiğim gibi bir çok analiz sitelerinden elde edebilirsiniz. Bunun için alexa.com, yandex analytics, google analytics en çok tercih edilen yöntemlerdir. Çoğu ücretsiz olan bu servislere web sitenizi kaydettirerek trafiğinizi belirli bir süre takibinden sonra erişebilirsiniz. Ben de web sitemin değerlerini kontrol etmek için ben genelde alexa ve google analytics değerlerini kullanıyorum. Google analytics'in iyi tarafları analiz verilerini trafik kaynaklarına göre de gruplayabilmesidir ve ücretsiz olmasıdır. Alexa.com bu gibi veriler için ücretli paketler sunmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder