Ana içeriğe atla

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Nasıl Hesaplanır?

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) bir siteyi ziyaret eden kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir değerdir.

Daha açıklayıcı olmaya çalışırsak bir ziyaretçinin siteye geldikten kısa bir süre sonra belirsiz nedenlerle o siteyi terk etmesinin matematiksel olarak açıklamasıdır. Bu makalemizde de bu değerin nasıl hesaplandığından, aynı zamanda popüler analiz sitelerinin Bounce Rate değerini nasıl hesapladığından bahsetmeye çalışacağım.

Öncelikle basit hesaplamanın nasıl yapıldığından bahsetmek istiyorum.
Örneğin sitenizi gün içinde 10.000 kişi ziyaret etti. Bu kişilerden 6500 tanesi sitenize geldikten sonra bazıları sayfanızın açılmasını beklemeden, bazıları ise birkaç cümle okuduktan sonra, bazıları ise içeriğinin tamamını okuyup siteden ayrıldılar. 3500 kişi ise sitenizde dolaşmaya devam ettiler ve bir kaç farklı sayfaya da baktılar. Bu durumda basit olarak Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) değeri (6500/10000)*100 yani %65 olacaktır.

Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Nasıl Hesaplanır?

Yani bu değer sitenizde problemlerin olduğuna işaret eden ilk değerdir. Basit hesaplama bu şekilde olsa da bir çok farklı analiz siteleri bu değeri bir çok başka kriteri göz önünde bulundurarak ve aynı zamanda kullanıcıların geçmiş davranışlarını analiz ederek sonuç çıkartırlar. Aynı zamanda trafik kaynaklarının da çok büyük bir önemi var. Örneğin google aramasından gelen bir kişi istediği bilgiye ulaşması aslında onun sitede kalma süresidir. Bu değerler de google üçün Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) değerinin hesaplanmasında dikkat edilen noktalardan bir tanesidir. Bu aynı zamanda içeriğin değerlendirilmesinde dikkat edilen en önemli parametrik değerlerdir.

Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) Google Analytics
Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) Google Analytics

Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) Alexa.com
Bounce Rate(Hemen Çıkma Oranı) Alexa.com

Bounce Rate değerini makalenin başında da bahsettiğim gibi bir çok analiz sitelerinden elde edebilirsiniz. Bunun için alexa.com, yandex analytics, google analytics en çok tercih edilen yöntemlerdir. Çoğu ücretsiz olan bu servislere web sitenizi kaydettirerek trafiğinizi belirli bir süre takibinden sonra erişebilirsiniz. Ben de web sitemin değerlerini kontrol etmek için ben genelde alexa ve google analytics değerlerini kullanıyorum. Google analytics'in iyi tarafları analiz verilerini trafik kaynaklarına göre de gruplayabilmesidir ve ücretsiz olmasıdır. Alexa.com bu gibi veriler için ücretli paketler sunmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4