Web sitelerinin değerini gösteren en önemli ölçüt değerlerinden biri de Bounce Rate, türkçesiyle hemen çıkma oranı değeridir.
Hemen çıkma oranı bir web sitesine gelen ziyaretçinin davranışı sayısal olarak ifade eden, hem site sahiplerine, hem arama motorlarına, hem de siteye reklam verenler için en önemli verilerden bir tanesidir.
Bu makalemizde ayrıntılarıyla Bounce Rate değerinin ne olduğunu, nasıl hesaplandığını, Bounce Rate değerinin nasıl okunması gerektiğini ve Bounce Rate değerini düşürmek için neler gerektiğini ayrıntılarıyla tartışıyor olacağız.
Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı), bir siteyi ziyaret eden kişinin, açılış sayfası haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir değerdir.
Önemli not: Bounce Rate değerinin düşük olması o sitenin daha kaliteli site olduğunu gösterir.
Belki bu makaleye gelmeden önce Bounce Rate değerinin ne olduğunu merak ediyordunuz ama bir site sahibi iseniz makalenin bundan sonrasını mutlaka okumanız gerekir.
Örneklerle Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) değerini açıklayacak olursak:
Kalitesiz içerik: Bir kişi sayfanızı ziyaret etti. Sayfanın başlangıç kısmını okudu ve beğenmedi. Bundan sonra büyük ihtimalle siteye biraz bakındıktan sonra siteyi terk edecektir. Bu da bounce rate değerinin yükselmesine neden olacaktır.
Sayfa Hızı: Yine bir kişi sayfanızı ziyaret etti. Açılış sayfasında çok fazla resim olduğu için ve internet hızı da yavaş olduğu için sitenin açılmasını beklemeden başka bir sayfaya yöneldi.
Kaliteli Site: Bir kişi sayfanızı ziyaret etti. Sayfanız 2 saniyeden daha kısa bir sürede açıldı. Yazılar gayet okunur, içerik resimlerle desteklenmiş ve gelen kişi istediği bilgilere kısa sürede erişti. Bundan sonra sitede başka neler var deyip araştırmaya başladı.
Özellikle online alışveriş siteleri için Bounce Rate değeri çok önemlidir. Hatta bu değerlerdeki oynamaların alışveriş değerlerindeki oynamalarla paralellik sağladığına da şahit oldum. Bu yüzden özellikle e-ticaret firmalarının bu konuyu ayrıntılı gözden geçirmesi gerektiğine inanıyorum.
Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) değerini kendinizin hesaplaması çok zordur. Aslında web siteye eklenen kodlarla bunu belirli oranda yapmak mümkün ama bundan daha iyisi google analytics, alexa, arama motorlarının webmaster toolları(google, yandex, bing) ve b. bu gibi hizmet sağlayan kuruluşların verilerini incelemektir. Mümkünse bir kaynaktan değil, bir kaç kaynaktan da verileri alarak analiz etmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
Makalenin bu kısmına kadar "Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Nedir?" konusunu örneklerle açıklamaya çalıştım. Makalede de bahsettiğim gibi özellikle online alışveriş siteleri için Bounce Rate değeri çok önemli veridir. Bu makaleyi uzatmamak ve konu başlıklarını bir arada toplamak için konuyla alakalı bir kaç makale daha yazarak aşağıda linklerini paylaştım. Size faydalı olacağını düşünüyorum.
a) Bloglar İçin İdeal Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerleri Nasıl Olmalıdır?
b) Online Alışveriş Siteleri İçin İdeal Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerleri Nasıl Olmalıdır?
a) Site Tasarımının Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
b) İçerik Kalitesinin Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
c) Site Hızının Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
d) Medya İçeriklerinin Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değeri Üzerinde Etkileri
e). Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) Değerini Düşürmek İçin Yapılması Gerekenler
Son olarak konuyu anlayıp anlamadığınızı belirleyen bir soruyu da yanıtlarsanız ve ya en azından yanıtla ilgili beyin jimnastiği yaparsak çok faydalı olacaktır:
Konuyla ilgili diğer makaleleri ayrı makaleler halinde paylaşmamın asıl nedeni nedir? Fikirlerinizi benimle paylaşırsanız da çok mutlu olurum. (Bunun kötü bir fikir olduğunu da düşünüyorsanız bunu da yazabilirsiniz...)
Bounce Rate oranını daha iyi hâle getirmek için konuyu merak edenleri diğer yazılarınıza çekmeye çalışmışsınız. Oldukça başarılı!
YanıtlaSilBilgiler için teşekkürler...