İnsanın en güzel şekilde yaratılmış olması, onun üstünlüğünü değil; *potansiyelini* gösterir. Çünkü Hucurat Suresi 13. Ayette:
"Ey sevgili insanlar! Elbette biz, sizi bir erkek ve bir kadından yarattık! Ve ayırdık sizi milletlere ve kabilelere birbirinizi tanımanız için! *Şüphesiz Allah yanında en üstün olanınız, en çok korunanınızdır.* Şüphesiz Allah bilendir, haber alandır..." der.
Buradan anlaşılacağı üzere, *gerçek üstünlük; genetik yapıyla, ırklarla veya türlerle ilgili değil; takva sahibi olup, yasaklardan en çok çekinmekle ilgilidir.* Yani, Allah'ın yasakladığı şeylerden en çok sakınan bir cin de; günahlardan en çok sakınan bir hayvan da, zarar verici şeyler yapan/sakınmayan bir insandan daha üstündür Allah katında...
Çünkü, Enam Suresi 38. Ayette, "Yeryüzünde yürüyen/gezinen hiç bir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiç bir kuş yoktur ki; *SİZİN GİBİ* birer *ümmet* olmasınlar. Biz eksik bırakmamışızdır kitapta hiçbir şeyi! Sonra Rableri'ne toplanacaklardır..." der, Haşr Suresi 1. Ayette: " *Tespih ederler/zikrederler ALLAH'ı göklerde ve yerde bulunanlar*, ve O, üstündür; hüküm ve hikmet sahibidir." der, Teğabun Suresi 1. Ayet'te de: " *Tespih etmektedirler ALLAH'ı, göklerde ve yerde bulunanlar*... O'nundur mülk ve O'nundur Hamd/övgü. Ve O, her şey üzerine Kadir'dir/kuvveti her şeye yetendir..." Bu ayetlerden anlaşılıyor ki; *göklerdeki ve yer yüzündeki BÜTÜN CANLILAR, ancak BİZİM GİBİ ümmetlerdir ve hepsi ALLAH'ı zikretmektedirler*; dolayısıyla *bazılarının hayvan deyip geçtiği canlılar da aslında ALLAH'ı zikreden müminlerdir*.
Peki, günahlardan/hatalardan en çok insan mı sakınıyor; en çok sakınan, en zararsız olan insan mı; yoksa hayvanlar; ya da başka tür canlılar mı? Bu pencereden bakılacak olursa, hayvanlar sakınma bakımından ve dolayısıyla TAKVA'DA daha üstünler eğer üstünlük ölçütü, ayette bahsedildiği üzere, sakınmakla/takvayla ilgiliyse; çünkü *bir aslan bile aç gözlü davranmaktan SAKINIP/takva gösterip; sadece hayatta kalacağı kadar* beslenirken; insan dediğimiz tür... (dilim varmıyor söylemeye...) o zaman hayvanlar, o zararlı ve *kibirli insanlardan daha üstünler* anlamına geliyor. Çünkü Lokman Suresi 18. Ayet'te, "Asla çevirme yüzünü insanlardan ve yürüme yeryüzünde böbürlenerek; zira *ALLAH sevmez kendini beğenenlerin övünenlerin hiçbirini!*" der ve NAHL Suresi 23. Ayette, "Gizli kalmaz gerçekten ALLAH'a, bilir onların gizledikleri şeyleri ve açığa vurdukları şeyleri... *Şüphesiz O sevmez büyüklük taslayanları*..." der... Hal böyle olunca da, bir varlığa, sırf insan diye üstün demek; ya da sırf insanız diye, kendimizi dünyanın efendisi ya da en üstün yaratığı olarak görmek bütünüyle yanlıştır.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda, ancak *bizim gibi* ümmetler oldukları söylenen; *ALLAH'ı zikrettikleri haber verilen* hayvanlar da Mümin/inanan kategorisinde yer almaktadırlar ve Nisa Suresi 93. Ayet'te: " *Her kim öldürürse bir Mümini/İnananı kasten; onun cezası cehennemdir içinde sürekli kalacağı* ve gazap etmiştir ALLAH ona ve lanet etmiştir ve hazırlamıştır onun için büyük bir azap. " denmektedir. Bu ayetler ışığında şu sonuca ulaşmak mümkündür: *Gökyüzünde ve yeryüzündeki bütün hayvanlar ancak BİZİM GİBİ Mümin/inanan/ALLAH'ı zikreden ümmetler/topluluklar oldukları için ve bir Mümini kasten öldürmenin cezası ebedi cehennem olduğu için; böcekler dahil olmak üzere; hiç bir nefsi müdafayı gerektirmeyecek bir durumda; hayvanların zevk ya da nefis için öldürülmelerinin cezası EBEDİ CEHENNEMDİR.* ALLAH, Kur'an - ı Kerim'de, ayetlerinden haberi olmayan ve uyarılmamış olanları sorumlu tutmadığını; ancak *uyarılmış olanların büyük bir sorumluluk taşıdıklarını ve uyarıldıkları şeyden hesaba çekileceklerini* söylemektedir. Başka bir ayetinde, bilgiyi paylaşmanın da Müminin üzerine farz kılındığını dile getirmektedir. O nedenle, ben bilgimi paylaştım; dikkat ederseniz, ne mutlu size...
Not: Nuska gibi şeylere bel bağlamanın da şirke girdiğine dair uyarılar var; o nedenle, Fatiha Suresi'nin 5. Ayetini hatırlamak gerektiğine inanıyorum: "Ancak sana kulluk ederiz, *ancak SEN'den yardım dileriz*..."
Yorumlar
Yorum Gönder