Bir ülkede birinci arama motoruysanız, o ülkedeki insanlarla
ilgili, o ülkenin gizli servisinden daha çok bilgiye sahipsiniz demektir.
Teknolojinin tam anlamıyla hayatımıza girdiği dönemden itibaren, webde
dolaşmanın, istediğimiz bilgiye ulaşmanın en hızlı yolu arama motorları
kullanmaktır. Girdiğiniz anahtar kelimelere göre sizi en ilgili sayfalara
yönlendirmeyi hedef edinen aramam motorlarının arkasında tüm insanların girdiği
kelimeleri analiz edecek bir sistem de yatıyor. Sadece arama verileri analiz
edilerek o ülkedeki insanların psikolojik durumu, bir şehirdeki insanların
psikolojik durumu, yarınki siyasi parti mitingine katılacak kişi sayısı,
yaklaşan seçimlerde hangi partinin ne kadar oy alacağı, belirli bir olayın
insanlarda hangi etkiler bırakacağı vb. analizler yapılabilir. Burada
sıralamadığım ama, aklınıza gelebilecek toplumu ilgilendiren her türlü olayla
ilgili analizler arama motorları aracılığıyla yapılabilir. İşte bu yüzdendir ki, eskiden anketlerle yapılan yalan yanlış araştırmalar zamanla yerini sadece
arama motorlarında yapılan araştırmalara bırakacak. Bu yüzden anket çalışmaları
yapan bir firma açacaksanız veya bir anket firmanız varsa, anket firmalarından
birinde çalışıyorsanız ve bu firmanın geleceğini de düşünüyorsanız anket
konusunda yenilikçi fikirler üretmenin tam zamanıdır. Bu anket firmalarını
gelecekte bekleyen en önemli tehditlerden en önemlisidir. Arama motorlarının
yanında sosyal medya ile desteklenmiş araştırmalar ise geleceğin en popüler araştırma
yöntemlerinden biri olacak. Facebook, Youtube, Twitter, Instagram, Google+ ve daha bir çok sosyal medya, hatta gelecekte hayatımızın bir paçası olacak yeni sosyal medya yazılımları anket ve araştırmaların yönünü belirleyecek diğer unsurlardır. Tek-tek insanlarla anket yapmak yerine, üstelik insanlara bu işi yapmak için bütçeler ayırmak yerine insanların doğal hayatlarından alıntıları araştırmalarda uygulamak daha masrafsız ve doğru sonuç hedefli araştırmaların temelini oluşturacaktır. Bu araştırmaların yapay zeka ile desteklenmiş karar verme, sonuç değerlendirme, sonuçları analiz etme ve sonuçlara göre eylem planı hazırlama yapılarının olması belki de gelecekte gizli servislerin, ülke yöneticilerinin vazgeçilmezi olacaktır. Zira Obama’nın seçim kampanyasında Twitter’ın ortaya çıkması, popülerleşmesi ve zamanla da hayatımızın bir parçası olarak seçim kazandırması gerçeğini de, göz önünde bulundurmak gerekir.

Yapay Zeka ile seslendirme çalışmaları yaptım. Nasıl olmuş? Anlayan bir zahmet baksın.
YanıtlaSilhttps://www.youtube.com/channel/UC7YJ5NSNeiXLQztjNvkuFqQ