Ana içeriğe atla

Yapay Zeka İle Markaya Uygun Sosyal Medya Fenomeni Belirleme

Günümüz dünyasında teknolojinin doğru kullanımı yapılan bir çok işi kolaylaştırırken maliyetin de minimuma indirgenmesine yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda insan gözünün çoğu zaman fark etmediği ayrıntıları da görerek karşımıza daha iyi seçenekler getirebilmektedir. Bir çok sektördeki başarılı işin temeline baktığınızda kullanılan algoritmaların zeka yönünün geliştirilmesi ve karar mekanizmalarının oluşturulması bu açıdan çok önemlidir.

Bu tarz projelerden bir tanesi de sosyal medyada paylaşılan fotoğraf, videolar ve içeriklere göre reklam verenlere uygun sosyal medya fenomenlerini öneren ve bu sayede reklam maliyetlerini minimuma indiren bir yazılımdır. Bu projenin yapım aşamasında görüntü işleme, nesne tanıma algoritmaları kullanılsa da bu projenin geliştirilerek konuşulan içerikleri anlayan ve buna göre de yönelimleri mükemmelleştiren algoritmalar geliştirilebilir.

Yapay Zeka İle Markaya Uygun Sosyal Medya Fenomeni Belirleme

British Columbia Üniversitesi araştırmacılar, şirketlerin her zaman doğru fenomeni bulamadıklarını; ürünü tanıtacak kişinin hem doğru kitleye ulaşabiliyor olması hem de çok fazla para talep edecek kadar meşhur olmaması gerektiğini belirtiyor. Bu yüzden markalar ile fenomenleri bir araya getiren bir sistem geliştirmek için modern makine öğrenimi tekniklerinden faydalanıldı.

Ekip çalışmayı basitleştirmek için sadece Instagram üzerine yoğunlaştı. Zaten Instagram, sosyal medya ünlüleri ile en çok reklam yapılan platform olarak karşımıza çıkıyor. Araştırmacılar öncelikle bir içerik analiz aracı geliştirerek hem kullanıcıların hem de markaların içeriklerini inceledi. Bu içerikler, görüntü tanıma yazılımı kullanılarak etiketlendi. 20 hesabı inceleyen araç, görsellerde köpek, kedi, dağ, araba ve pizza temalarını aradı.

Daha sonra her bir kullanıcıya, fotoğraflarında en sık rastlanan üç etiket atandı. Her bir etiket, o profilde kullanım sıklığına göre numaralandırıldı. Son olarak fenomenlerin ve hedef markaların verileri analiz aracına verilerek eşleştirmeler yapıldı.

Denemelerde yapay zeka başarılı sonuçlar elde etti. Aynı alanda rekabet eden iki şirket (Domino’s Pizza ve Giordano’s Pizza) için sistem aynı fenomenleri, farklı sırayla tavsiye etti. Bu da sistemin ilgi alanlarını ve hedef kitleyi doğru tahmin ettiğini ancak hangi fenomenin hangi markayla daha uyumlu olacağı konusunda da ufak farklılıkları tespit edebildiğini gösteriyor. Sistem ayrıca her hedef marka için, o kategorideki en iyi fenomenleri belirlemeyi başardı.

Araştırmacılar yapay zeka sisteminin performansının daha detaylı şekilde incelenmesi gerektiğini ve bu alanda daha fazla çalışma yapılması gerektiğini ifade ediyor. Instagram profillerinden elde edilecek daha fazla veri (takipçi sayısı ya da gönderi başına ortalama beğeni sayısı gibi) ve eklenecek daha fazla parametre ile sonuçların daha doğru olacağının da altı çiziliyor. Ancak ilk adımın da fenomen bulma konusunda işletmelere zaman ve para tasarrufu sağlayacağı ifade ediliyor. Böyle bir sistemin, yeni yeni etkisini hissettirmeye başlayan sosyal medya profillerini de markalar için daha görünür hale getirerek kullanıcılara da fayda sağlayacağı belirtiliyor.

Bu yazının arge projesi arayan şirketlere, üniversitelerde araştırma yapan, proje konusu arayan kişilere yol gösterici ve ilham vermesi dileği ile...

Konuya ilgili fikirleriniz bizim için değerlidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4