Günümüz dünyasında teknolojinin doğru kullanımı yapılan bir çok işi kolaylaştırırken maliyetin de minimuma indirgenmesine yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda insan gözünün çoğu zaman fark etmediği ayrıntıları da görerek karşımıza daha iyi seçenekler getirebilmektedir. Bir çok sektördeki başarılı işin temeline baktığınızda kullanılan algoritmaların zeka yönünün geliştirilmesi ve karar mekanizmalarının oluşturulması bu açıdan çok önemlidir.
Bu tarz projelerden bir tanesi de sosyal medyada paylaşılan fotoğraf, videolar ve içeriklere göre reklam verenlere uygun sosyal medya fenomenlerini öneren ve bu sayede reklam maliyetlerini minimuma indiren bir yazılımdır. Bu projenin yapım aşamasında görüntü işleme, nesne tanıma algoritmaları kullanılsa da bu projenin geliştirilerek konuşulan içerikleri anlayan ve buna göre de yönelimleri mükemmelleştiren algoritmalar geliştirilebilir.
British Columbia Üniversitesi araştırmacılar, şirketlerin her zaman doğru fenomeni bulamadıklarını; ürünü tanıtacak kişinin hem doğru kitleye ulaşabiliyor olması hem de çok fazla para talep edecek kadar meşhur olmaması gerektiğini belirtiyor. Bu yüzden markalar ile fenomenleri bir araya getiren bir sistem geliştirmek için modern makine öğrenimi tekniklerinden faydalanıldı.
Ekip çalışmayı basitleştirmek için sadece Instagram üzerine yoğunlaştı. Zaten Instagram, sosyal medya ünlüleri ile en çok reklam yapılan platform olarak karşımıza çıkıyor. Araştırmacılar öncelikle bir içerik analiz aracı geliştirerek hem kullanıcıların hem de markaların içeriklerini inceledi. Bu içerikler, görüntü tanıma yazılımı kullanılarak etiketlendi. 20 hesabı inceleyen araç, görsellerde köpek, kedi, dağ, araba ve pizza temalarını aradı.
Daha sonra her bir kullanıcıya, fotoğraflarında en sık rastlanan üç etiket atandı. Her bir etiket, o profilde kullanım sıklığına göre numaralandırıldı. Son olarak fenomenlerin ve hedef markaların verileri analiz aracına verilerek eşleştirmeler yapıldı.
Denemelerde yapay zeka başarılı sonuçlar elde etti. Aynı alanda rekabet eden iki şirket (Domino’s Pizza ve Giordano’s Pizza) için sistem aynı fenomenleri, farklı sırayla tavsiye etti. Bu da sistemin ilgi alanlarını ve hedef kitleyi doğru tahmin ettiğini ancak hangi fenomenin hangi markayla daha uyumlu olacağı konusunda da ufak farklılıkları tespit edebildiğini gösteriyor. Sistem ayrıca her hedef marka için, o kategorideki en iyi fenomenleri belirlemeyi başardı.
Araştırmacılar yapay zeka sisteminin performansının daha detaylı şekilde incelenmesi gerektiğini ve bu alanda daha fazla çalışma yapılması gerektiğini ifade ediyor. Instagram profillerinden elde edilecek daha fazla veri (takipçi sayısı ya da gönderi başına ortalama beğeni sayısı gibi) ve eklenecek daha fazla parametre ile sonuçların daha doğru olacağının da altı çiziliyor. Ancak ilk adımın da fenomen bulma konusunda işletmelere zaman ve para tasarrufu sağlayacağı ifade ediliyor. Böyle bir sistemin, yeni yeni etkisini hissettirmeye başlayan sosyal medya profillerini de markalar için daha görünür hale getirerek kullanıcılara da fayda sağlayacağı belirtiliyor.
Bu yazının arge projesi arayan şirketlere, üniversitelerde araştırma yapan, proje konusu arayan kişilere yol gösterici ve ilham vermesi dileği ile...
Konuya ilgili fikirleriniz bizim için değerlidir.
Yorumlar
Yorum Gönder