Ana içeriğe atla

Özgün İçerik Nasıl Yazılır?

Blog yazıları yazarken çoğu kişinin özgün içerik üretmek adına yaptığı iş genelde belirli konularla ilgili araştırmalar yapıp, kendi sözleriyle konuları anlatmak olsa da şunu söylemek istiyorum ki bu yolu seçen binlerce blog yazarı var. Blog yazarlığı çok küçümsene bilir ama son zamanlarda işe blog yazarlığı ile başlayıp, yazarlık kabiliyetini geliştirerek veya okuyucu kitlesi kazanarak kendi kitaplarını çıkaran blogırları araştırabilirsiniz. Aslında biraz yaptıklarına bakacak olursanız yaptıkları tek şey diğerlerinden farklı olmak, özgün içerik üretebilmek olduğunu göreceksiniz. Peki özgün içerik nasıl yazılır. Öncelikle konu seçimi önemlidir. Konu seçerken bloğunuz belirli bir konuda olmasına ve makalelerinizi bu konu etrafında birleştirmeye özen gösterin. 
Tabi ki çok fazla konudan bahsedebilirsiniz ama tüm makalelerinizi bloğunuz temasına uygun seçin veya bir şekilde bloğunuzun ana teması ile ilişkili olsun. Konu seçimi tamamen size kalmış bir konu olduğu için bunun üzerinde fazla durmayacağım. Ama konu seçiminden sonra önemli olan diğer nokta konu başlığıdır. Konu başlığı üzerinde biraz kafa yorun ve birkaç kendinize birkaç seçenek sunun. Bu işlemde sonra yapacağınız işlem araştırma yapmak. Konunuzla değil başlığıyla ilgili araştırma yapmak. Konu seçeneklerinizi tek tek arama motorlarından hangisini kullanıyorsanız onda arayın. Çıkan sonuçlara bakın. Örneğin aynı adda 500 makale varsa bu sizin diğer 500 kişiyle yarışacağınız anlamına gelir. Bu işlemi yapmak için Makale İsminizi Çift Tırnak içinde arama motoruna yazın. Örneğin bizim başlık için “Özgün İçerik Nasıl Yazılır” gibi bir arama yaparsanız sadece makale başlıklarında bu sözler geçen makaleler listelenecektir. Bundan sonra yapacağınız diğer işlem için tırnak işareti olmadan arama yaparak çıkan sonuç sayısında bakmak olmalıdır. Örneğin 100 binden fazla bir sonuç çıkıyorsa o zaman konu başlığınızı bir daha seçmeniz önerilir, 20 bin sonuca kadar olan sonuçlar idealdir. Yani siz bu konu başlığı ile başarılı olabilirsiniz demektir. 20 binin altındaki sonuçlar ise bu konuda insanların merakları yok gibi anlayabilirsiniz. Nede olsa bu sonuçlar aslında milyonlarca webmaster tecrübesi ile oluşmuş. Neyse diyelim bunları da yaptınız… Konu başlığı ile ilgili son yapacağınız işlem de Google Adwords kullanmak olabilir. Buradan hangi kelimelerin Google de kaç defa arandığına, hangi kelimelerin etiket olarak seçilmesi gerektiğine karar verebilmeniz için çok iyi araçlar vardır. Aslında Google Adwords kullanım alanı farklı olsa da sunduğu avantajları kullanmamak da olmaz değil mi? Bu konuda tecrübeniz yoksa kafa da yormayın isterseniz. Ama kullanabilirseniz size çok avantajlar sağlayacağını kesinlikle söyleyebilirim… Neyse diyelim konu başlığınızı da seçtiniz. Bundan sonra sıra geldi içeriğe. Eğer bir konuyla ilgili araştırma yapıp yazacaksanız önce konuyu iyice öğrenin, öğrenirken hatırlayacağınız notlar tutun. Konuyu iyice öğrendiniz mi yapacağınız iş çok basit olacak. Tüm fikirlerinizi  kısa sürede yazıya dökecek araçlar kullanabilirsiniz. Tavsiyem konuyu öğrendikten sonra anlattığınız konuyu yazıya dönüştüren bir araç kullanmak. Bu size hız kazandıracak ve aynı zamanda, yazarken aklınızdan uçup giden düşünceleri bir arada toplamanıza, yazmanıza yardımcı olacak. Benim de blog yazmak için kullandığım bu aracı herkese açık paylaştım. Türkçe desteği olan bu eklenti ile siz de konuşarak bloglarınızı yazarak geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda youtube’da konuyu anlatırken, sesi yazıya dönüştüren bu araçla bloğunuzda da aynı içeriği paylaşabilirsiniz. Üst menüde olan aracı isterseniz menüye tıklayarak, isterseniz de buradan erişebilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey konuşmak ve yazılarınızı kendi bloğunuza aktarmak olacaktır.

Umarım yazım faydalı olmuştur. Konuyla alakalı sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin. Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışacağım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4