Blog yazıları yazarken çoğu kişinin özgün içerik üretmek
adına yaptığı iş genelde belirli konularla ilgili araştırmalar yapıp, kendi
sözleriyle konuları anlatmak olsa da şunu söylemek istiyorum ki bu yolu seçen
binlerce blog yazarı var. Blog yazarlığı çok küçümsene bilir ama son zamanlarda
işe blog yazarlığı ile başlayıp, yazarlık kabiliyetini geliştirerek veya
okuyucu kitlesi kazanarak kendi kitaplarını çıkaran blogırları
araştırabilirsiniz. Aslında biraz yaptıklarına bakacak olursanız yaptıkları tek
şey diğerlerinden farklı olmak, özgün içerik üretebilmek olduğunu göreceksiniz.
Peki özgün içerik nasıl yazılır. Öncelikle konu seçimi önemlidir. Konu seçerken
bloğunuz belirli bir konuda olmasına ve makalelerinizi bu konu etrafında
birleştirmeye özen gösterin.
Tabi ki çok fazla konudan bahsedebilirsiniz ama
tüm makalelerinizi bloğunuz temasına uygun seçin veya bir şekilde bloğunuzun
ana teması ile ilişkili olsun. Konu seçimi tamamen size kalmış bir konu olduğu
için bunun üzerinde fazla durmayacağım. Ama konu seçiminden sonra önemli olan
diğer nokta konu başlığıdır. Konu başlığı üzerinde biraz kafa yorun ve birkaç
kendinize birkaç seçenek sunun. Bu işlemde sonra yapacağınız işlem araştırma
yapmak. Konunuzla değil başlığıyla ilgili araştırma yapmak. Konu
seçeneklerinizi tek tek arama motorlarından hangisini kullanıyorsanız onda
arayın. Çıkan sonuçlara bakın. Örneğin aynı adda 500 makale varsa bu sizin
diğer 500 kişiyle yarışacağınız anlamına gelir. Bu işlemi yapmak için Makale
İsminizi Çift Tırnak içinde arama motoruna yazın. Örneğin bizim başlık için
“Özgün İçerik Nasıl Yazılır” gibi bir arama yaparsanız sadece makale
başlıklarında bu sözler geçen makaleler listelenecektir. Bundan sonra
yapacağınız diğer işlem için tırnak işareti olmadan arama yaparak çıkan sonuç
sayısında bakmak olmalıdır. Örneğin 100 binden fazla bir sonuç çıkıyorsa o
zaman konu başlığınızı bir daha seçmeniz önerilir, 20 bin sonuca kadar olan
sonuçlar idealdir. Yani siz bu konu başlığı ile başarılı olabilirsiniz demektir.
20 binin altındaki sonuçlar ise bu konuda insanların merakları yok gibi
anlayabilirsiniz. Nede olsa bu sonuçlar aslında milyonlarca webmaster tecrübesi
ile oluşmuş. Neyse diyelim bunları da yaptınız… Konu başlığı ile ilgili son
yapacağınız işlem de Google Adwords kullanmak olabilir. Buradan hangi
kelimelerin Google de kaç defa arandığına, hangi kelimelerin etiket olarak
seçilmesi gerektiğine karar verebilmeniz için çok iyi araçlar vardır. Aslında
Google Adwords kullanım alanı farklı olsa da sunduğu avantajları kullanmamak da
olmaz değil mi? Bu konuda tecrübeniz yoksa kafa da yormayın isterseniz. Ama
kullanabilirseniz size çok avantajlar sağlayacağını kesinlikle söyleyebilirim…
Neyse diyelim konu başlığınızı da seçtiniz. Bundan sonra sıra geldi içeriğe.
Eğer bir konuyla ilgili araştırma yapıp yazacaksanız önce konuyu iyice öğrenin,
öğrenirken hatırlayacağınız notlar tutun. Konuyu iyice öğrendiniz mi
yapacağınız iş çok basit olacak. Tüm fikirlerinizi kısa sürede yazıya dökecek araçlar
kullanabilirsiniz. Tavsiyem konuyu öğrendikten sonra anlattığınız konuyu yazıya
dönüştüren bir araç kullanmak. Bu size hız kazandıracak ve aynı zamanda,
yazarken aklınızdan uçup giden düşünceleri bir arada toplamanıza, yazmanıza
yardımcı olacak. Benim de blog yazmak için kullandığım bu aracı herkese açık
paylaştım. Türkçe desteği olan bu eklenti ile siz de konuşarak bloglarınızı
yazarak geliştirebilirsiniz. Aynı zamanda youtube’da konuyu anlatırken, sesi
yazıya dönüştüren bu araçla bloğunuzda da aynı içeriği paylaşabilirsiniz. Üst
menüde olan aracı isterseniz menüye tıklayarak, isterseniz de buradan erişebilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey konuşmak ve yazılarınızı kendi
bloğunuza aktarmak olacaktır.
Umarım yazım faydalı olmuştur. Konuyla alakalı sorularınız
varsa sormaktan çekinmeyin. Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışacağım.
Yorumlar
Yorum Gönder