Yazdıklarınızda samimi iseniz ve bu samimiyeti yazılarınıza
yansıtıyorsanız okunursunuz. Bu sözle başlıyorum çünkü bir yazının
okunabilirliğini artıran en önemli unsurdur. Bir nokta da önemlidir ki, eğer
bir okuyucu kitleniz varsa yazı yazma tarzınızda keskin değişikler yapın
demiyorum. Zaten okuyucu kitleniz sizin yazı şeklinize göre sizi okuyordur. Bu
makalemle asıl hedefim yeni blog ve makale yazarları. Özellikle yeni yazmaya
başladıysanız bu konularda biraz zorlanabilirsiniz. Ama sosyal medyada
paylaştıklarınızı gözünüzün önüne getirin. Hangi yazılarınız veya
paylaşımlarınız ilgili görüyor. Bunu tabi ki, kendi yazdığınız yazılar için
söylüyorum. Bir yerlerden aldığınız yazıları bu kategoriye koymayın.
Neyse…
Özetle hangi paylaşımlarınız çok ilgi görüyorsa öyle yazın. Örneğin kişiliğiniz
espritüel bir kişilik değilse kendinizi bu alanda zorlamayın. Zorladıkça… bir
şey vardır ya dırtın gelmeden, dırt yapmaya çalışırsan tehlikeli şeyler
olabilir. Öyle düşünün siz de bunu. Üniversitedeyken birinin başına gelmişti
de… Özetle tarzınızı yoksa yaratın…
Evet diyelim tarzınızı oturttunuz bundan sonra ne
yapacaksınız. Sırada makale başlık seçimi var. Google da nasıl göründüğünüzü muhakkak ki
defalarca aratıp bakmışsınızdır. Eee orda nasıl görüneceğinizi bir hayal edin.
Diyelim makale başlığınızda karar kıldınız, bir de aramalarda çıkmanız var tabi
ki. Yani insanları makalenize yönlendirmek. Bunun çözümü de insanların aradığı
kelimelere göre başlık oluşturmak. Örneğin bir makale başlığı çok aranıyorsa
ondan uzak durun gibi. Neyse bu konuyu daha önce bir makalemde anlatmıştım. O
yüzden çok üzerinde durmayacağım. Ama sırf insanların aramalarına göre de
makale başlığı belirlemeyin bu sefer de makale başlığınız dırt yapar. Özetle
hassas dengeyi kurabilmek çok önemli…
Bundan sonra okunabilmeniz için anahtar kelimeler geliyor.
Kesinlikle ve kesinlikle makalenizde geçen sözlerden, anahtar kelime
belirleyin. Anahtar kelimelerinizi insanlar sizi nasıl arıyorlar gibi düşünüp
seçebilirsiniz. Ama çok fazla abartmayın bu konuyu da. Kendinizi zorlamayın
illa girmek zorundayım diye. Genelde makalelere trafiğin yüzde doksanı makale başlığı üzerinden gelir.
Anahtar kelimelerin amacı Google ye makaleyi anlatmaktır ki o da insanlara
sunabilsin.
Neyse bide resim konusu var da. Yazınıza resimler ekleyin
gibi daha o konularda fikir verecek kadar başarılı sayılmam o yüzden geçelim bu
konuyu…
Son olarak ta belirli bir amaç için yazılar. Çok etkili sözler
seçilmemişse ve konu iyi yazılmamışsa, insanları rencide edecek sözler varsa, genelde
okuyucu kitlenizi bile kaybetmenize neden olabilirsiniz. Örneğin veganlık
konusunu anlatacaksınız diyelim. Bu konuyu anlatırken et yiyen insanlara karşı
aşağılayıcı veya küçümseyici sözler kullanırsanız bu sizin okurlarınız arasında
olan, sizin yazılarınızı beğenen fakat vegan olmayan kişilerde size karşı bir
önyargı oluşmasına ve belki de yazılarınızı artık beğenmemesine neden
olacaksınız.
Makalemizi özetlersek aslında tek şey yaparsanız çok okunan
yazılar yazabilirsiniz. Fikriniz ne olduğu önemli değil, yazdığınız konu önemli
değil önemli olan yazarken samimi olun…
Samimi olmanız dileğiyle…
Yorumlar
Yorum Gönder