Ana içeriğe atla

Çok Okunan Yazılar Yazmak

Yazdıklarınızda samimi iseniz ve bu samimiyeti yazılarınıza yansıtıyorsanız okunursunuz. Bu sözle başlıyorum çünkü bir yazının okunabilirliğini artıran en önemli unsurdur. Bir nokta da önemlidir ki, eğer bir okuyucu kitleniz varsa yazı yazma tarzınızda keskin değişikler yapın demiyorum. Zaten okuyucu kitleniz sizin yazı şeklinize göre sizi okuyordur. Bu makalemle asıl hedefim yeni blog ve makale yazarları. Özellikle yeni yazmaya başladıysanız bu konularda biraz zorlanabilirsiniz. Ama sosyal medyada paylaştıklarınızı gözünüzün önüne getirin. Hangi yazılarınız veya paylaşımlarınız ilgili görüyor. Bunu tabi ki, kendi yazdığınız yazılar için söylüyorum. Bir yerlerden aldığınız yazıları bu kategoriye koymayın. 

Neyse… Özetle hangi paylaşımlarınız çok ilgi görüyorsa öyle yazın. Örneğin kişiliğiniz espritüel bir kişilik değilse kendinizi bu alanda zorlamayın. Zorladıkça… bir şey vardır ya dırtın gelmeden, dırt yapmaya çalışırsan tehlikeli şeyler olabilir. Öyle düşünün siz de bunu. Üniversitedeyken birinin başına gelmişti de… Özetle tarzınızı yoksa yaratın…
Evet diyelim tarzınızı oturttunuz bundan sonra ne yapacaksınız. Sırada makale başlık seçimi var.  Google da nasıl göründüğünüzü muhakkak ki defalarca aratıp bakmışsınızdır. Eee orda nasıl görüneceğinizi bir hayal edin. Diyelim makale başlığınızda karar kıldınız, bir de aramalarda çıkmanız var tabi ki. Yani insanları makalenize yönlendirmek. Bunun çözümü de insanların aradığı kelimelere göre başlık oluşturmak. Örneğin bir makale başlığı çok aranıyorsa ondan uzak durun gibi. Neyse bu konuyu daha önce bir makalemde anlatmıştım. O yüzden çok üzerinde durmayacağım. Ama sırf insanların aramalarına göre de makale başlığı belirlemeyin bu sefer de makale başlığınız dırt yapar. Özetle hassas dengeyi kurabilmek çok önemli…
Bundan sonra okunabilmeniz için anahtar kelimeler geliyor. Kesinlikle ve kesinlikle makalenizde geçen sözlerden, anahtar kelime belirleyin. Anahtar kelimelerinizi insanlar sizi nasıl arıyorlar gibi düşünüp seçebilirsiniz. Ama çok fazla abartmayın bu konuyu da. Kendinizi zorlamayın illa girmek zorundayım diye. Genelde makalelere trafiğin  yüzde doksanı makale başlığı üzerinden gelir. Anahtar kelimelerin amacı Google ye makaleyi anlatmaktır ki o da insanlara sunabilsin.
Neyse bide resim konusu var da. Yazınıza resimler ekleyin gibi daha o konularda fikir verecek kadar başarılı sayılmam o yüzden geçelim bu konuyu…
Son olarak ta belirli bir amaç için yazılar. Çok etkili sözler seçilmemişse ve konu iyi yazılmamışsa, insanları rencide edecek sözler varsa, genelde okuyucu kitlenizi bile kaybetmenize neden olabilirsiniz. Örneğin veganlık konusunu anlatacaksınız diyelim. Bu konuyu anlatırken et yiyen insanlara karşı aşağılayıcı veya küçümseyici sözler kullanırsanız bu sizin okurlarınız arasında olan, sizin yazılarınızı beğenen fakat vegan olmayan kişilerde size karşı bir önyargı oluşmasına ve belki de yazılarınızı artık beğenmemesine neden olacaksınız.

Makalemizi özetlersek aslında tek şey yaparsanız çok okunan yazılar yazabilirsiniz. Fikriniz ne olduğu önemli değil, yazdığınız konu önemli değil önemli olan yazarken samimi olun…
Samimi olmanız dileğiyle…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4