Ana içeriğe atla

App Store'de Uygulama İçi Satın Alma İncelikleri

2020 senesin kasım ayında App Store'de ilk uygulamamız olan Keloğlan Masalları uygulamasını yayınladık. Uygulamayı Xamarin Forms ile geliştirmiştik. Uygulamanın kazanç modeli tamamen reklam gelirlerindendi. Uygulama indirme sayısı, kategorisi göz önüne alındığında yüksek olsa da, sadece reklam gelirleri ile beklenen kazançları sağlama noktasına ulaşamadık. Uygulamadan reklamları kaldırarak ücretli versiyona geçtiğimizde ise indirme sayılarında büyük bir düşük yaşadık. Hatta 1 aylık denemeden 0 satın alma olunca başka çözümler üretmemiz gerektiğine karar verdik. 



Bunun için yaptığımız çalışma sonucunda uygulama içi satın almaları aktif etme kararını aldık. Ön çalışma sonucunda uygulamanın önemli özelliklerini ayrıştırarak %50 oranında ücretsiz  ve geri kalan özellikleri ise VIP üyeliğe aktardık. Bu şekilde hem ücretsiz kullanımı da mümkün kılarken uygulama geliştirirken hedeflediğimiz rakama kısa süre içinde ulaşabildik. Bu başarı yolculuğunu ve tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim. Burada önemli olan bir kaç noktayı maddelerle sizinle paylaşmak isterim.

1. Uygulamanızın fark yaratan özelliklerini ayrıştırın.


2. Kullanıcı tecrübelerine göre en çok kullanılan özellikleri, kullanıcının uygulamayı kullanmasına engel olmayacak şekilde ayrıştırın. 

Önemli olan kullanıcı her zaman uygulamayı kullanmaya devam edebilmelidir. Önemli ayrıştırma ödeyeceği paranın ona ne fayda sağlayacağını bilmesidir. Bir çok ücretli uygulamanın da satın alınmamasının nedeni budur. Kullanıcılar neye para ödeyeceğini tam olarak bilmiyorlar. İşte bu noktada uygulama için satın almaların doğru kullanımı bu hedefe ulaşmamıza yardımcı oluyor.


3. En çok kullanılan ve kritik özellikleri sizin belirlediğiniz oranda ücretli hale getirin. (Ücretli versiyonun her zaman ücretsiz alternatifi olmalıdır.)


4. App Store'den uygulamalarınıza en uygun uygulama için satın alma modelini seçiniz.

Önemli: Eğer tükenmeyen bir ürün türü seçiyorsanız uygulamanızın silinip tekrar yüklediğinde satın almaları da geri yüklemesi gerektiğini hatırlayın. Kodları yazarken bunu mutlaka dikkate alın. Apple uygulama için satın almaları kontrol ederken bu konuya çok önem veriyor.


5. Kullanıcıya her uygulama içi satın alma alanına girdiğinde satın alması yönünde telkinde bulunun. Yönlendirme cümlelerinizi seçerken dikkatli olun. Örneğin "bunu yapamazsın" cümlesini çok gören kullanıcı uygulamanızı silme yoluna gidebilir. Bunun yerine direkt uygulama içi satın alma sayfasına yönlendirmeniz daha doğrudur. 


6. Uygulama içi satın alma alanlarını diğerlerinden renklerle veya ikonlarla ayrıştırın. Örneğin bir listede ücretsiz ve satın alınacak ürünler hemen ayrışmalıdır.


7. Uygulama içi satın alma testleri için zaman ayırın. Kullanıcılardan gelebilecek negatif bir yorum bütün uygulama satın almalarını etkileyebilir.


Kısa zaman için ön çalışmalarımızı yaptıktan sonra daha önce geliştirdiğimiz 15 uygulama ve yapımı devam eden 100'a yakın projemizde bu teknikleri uygulayacağız. 

Bu yazılanlara ek önerisi olan varsa yorumlar kısmından bize yazabilirsiniz. Geliştirme sürecimizde yeni keşfettiğimiz incelikleri, ipuçlarını da paylaşmaya çalışacağım. Bir sonraki makalemde Xamarin Forms ve uygulama içi satın almalarının uygulanmasını da detaylı olarak açıklayacağım.

App Store konusunda herhangi bir yardıma ihtiyacınız varsa bize yazabilirsiniz.


Keloğlan Masalları uygulamasına buradan erişebilirsiniz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medyan (Ortanca) Nedir? Nasıl Hesaplanır? Nerelerde Kullanılır?

Medyan işlemi olasılık hesaplamalarında sıkça kullanılan bir sayı dizisinin ortalamasını hesaplamak için alternatif yöntemlerden bir tanesidir. Ortanca medyan işleminin diğer adıdır. Matematiksel olarak medyan işlemi bir sayı dizisi küçükten büyüğe sıralayarak ortada kalan elemanı medyan değeri olarak belirleme işlemidir. Örnek verecek olursak: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5 serisi sıralanırsa 1, 1, 2, 2, 3, 4, 5, 5, 5 serisi elde edilir. Bu seri 9 elemanlı olduğundan ortadaki, yani 5. eleman (medyan) olacaktır. 5. eleman 3 sayısıdır. Yani ortanca değeri 3'dür Eleman sayısı tek sayı olan bir seride medyan değerin sırasının hesaplaması şu şekilde formüle edilir. Medyanın Sırası = (Eleman Sayısı + 1) / 2 Bu formülü yukarıdaki örneği uygulayacak olursak; Medyanın Sırası = (9 + 1) / 2 = 5 Veri serisi eleman sayısı bir çift sayı ise bu durumda serinin 2 medyanı olacaktır. Örneğin 2, 1, 5, 4, 5, 1, 2, 3, 5, 4 serisi sıralandığında 1, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 5, 5, 5 s

Ağaçlar Kireçle veya Badana İle Neden Boyanır?

Ağaçlar kireçle boyanmasının veya badana yapılmasının hem çevreye hem de doğaya, ağaçlara faydası var. Bu makalede bu geleneği enine boyuna tartışmaya çalıştık. Ağaca zarar veren mikrop ve bakterileri öldürür. Ağacı çok aşarı soğuk havalarda ve çok aşırı sıcak havalarda korur. Ağacın çürümesini ve kurtlanmasını önler. Ağacın gövdesinin alabileceği zararları en az düzeyde düşürmeyi sağlar. Hoş, güzel, hijyenik, temiz pırıl pırıl bir görüntü oluşturur. Ayrıca çok sıcak havalarda da ağacı yanmaya karşı korumak. En büyük etkisi soğuk havalarda ağacı don vurmalarına karşı korumak . Küresel ısınma göz önüne alındığında mevsim değişiklikleri ani don, ani ısı artışları ve azalışları sonucunun doğuracağı etkenler için yararlı etkin bir yöntem. Gövdeden obur dalların çıkmasını azaltmak için sürülür. Kireçleme ağaçları güneş yanığından korumak için yapılıyor. Ağaçlar da güneşten yanabiliyorlar. Bu arada odun dokudaki gözenekleri doldurarak kapattığı için, zararlıların yuv

Azərbaycan Dilində Vurğu Qəbul Etmeyen Şekilçiler

Sözlərdə hecalardan birinin digərlərinə nisbətən daha qüvvətli deyilməsinə heca vurğusu deyilir. Üzərinə vurğu düşən hecaya isə vurğulu heca deyilir. Azərbaycan dilində vurğu adətən söz sonuna düşür. Söz şəkilçi qəbul ederkən vurğu adətən şəkilçinin üzərinə keçir. Məsələn: çiç ə k - çiçəkl ə r - çiçəklərd ə n məkt ə b - məktəbl i - məktəblil ə r - məktəblilərd ə n Buna baxmayaraq dilimizdə bir sıra şəkilçilər var ki onlar vurğu qebul etmirlər. Bu məqalədə Azərbaycan dilində vurğu qebul etməyən şəkilçilər incələnəcək ve bu şekilçilərin hansı hallarda vurğu qebul edib hansı hallarda vurğu qebul etmediyi araşdırılacaqdır. Eyni zamanda bildirmək istəyirəm ki vurğu ilə bağlı daha geniş və ətraflı məlumat üçün Azərbaycan Dilində Vurğunun Praktik Məsələləri adlı məqaləyə də nəzər yetirə bilərsiniz.  1. İsimlərdəki şəxs(xəbərlik) şəkilçiləri Məsələn: müəli'məm müəli'msən müəli'mdir müəli'mik müəli'msiniz müəli'mdirlər Qeyd: -dır4